INQUISIO e-commerce news – pierwsza połowa stycznia

Posted on Styczeń 12th, 2015 - Anna Hojdeczko

Ponoworoczny okres obfituje w postanowienia i chęć wprowadzenia pozytywnych zmian – nie inaczej powinno być z zawodową częścią życia. Poniżej prezentujemy najważniejsze informacje z mijających właśnie pierwszych dwóch tygodni 2015 roku, które pomogą usprawnić Wam waszą pracę i wejść w Nowy Rok z nowymi pomysłami!

Google Shopping postanowiło powalczyć z Amazonem i wprowadza przycisk „Kup teraz”, który pozwoli internautom dokonać zakupu produktów z poziomu wyszukiwarki, bez konieczności przekierowania na stronę sklepu. Obie firmy konkurują ze sobą na wielu płaszczyznach – warto monitorować wprowadzane przez nie innowacje na bieżąco!

Link do artykułu tutaj.


Konkurencji nie ma co się dziwić – branża stale rośnie, a zgodnie z prognozami w 2015 roku w sieci wydamy ponad 35 miliardów złotych! Kluczowe ma być dostosowanie witryn sklepów internetowych do wymagań urządzeń mobilnych.

Więcej na ten temat tutaj.

Nie mniej ważne jest stałe monitorowanie dostępnych nam danych i wyciąganie z nich wniosków – oto garść pomysłów na to, jakie narzędzia analityczne wykorzystać w 2015 roku aby zwiększyć konwersję.

Lista wraz z przykładami wykorzystania tutaj.


Użytecznym narzędziem może być także Enhanced Ecommerce dla Google Analytics. Ulepszony Ecommerce to moduł dedykowany sklepom internetowym. Umożliwia on stworzenie dokładnych raportów, które zbiorą kluczowe dla Waszej firmy informacje. Działanie Enhanced Ecommerce pokazują jego twórcy – firma Brian Gavin Diamonds.

Artykuł do przeczytania tutaj.


Na koniec – kilka rad z zakresu kryzysowego PR! Negatywne opinie na temat produktów oferowanych przez sklep mogą przyczynić się do znacznego spadku sprzedaży – niemniej jednak jest kilka sposobów na to, żeby opanować sytuację!

Kilka trafnych i użytecznych sugestii tutaj.