INQUISIO.news – styczeń/luty

Posted on Luty 9th, 2015 - Szymon Fabiański

Co przyniósł przełom stycznia i lutego w branży e-commerce? Tego dowiecie się, czytając poniższe zestawienie najgorętszych newsów.

Dane Deal.com wskazują na to, że europejski przychód z ecommerce wzrośnie w 2015 roku o 18,4%. Polska w tym zestawieniu wypada ponadprzeciętnie, ze wzrostem szacowanym na 21%. Stawia nas to na drugiej pozycji w rankingu, zaraz za Niemcami. Niestety, jeśli weźmie się pod uwagę samą wysokość obrotu, to nie jest już ona tak imponująca i wynosi 10% wartości obrotu niemieckiego.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj


Firmy logistyczne prześcigają się w coraz bardziej efektywnych (i efektownych) metodach dostawy. Poza popularnymi testami z dronami, DHL zaproponował dostawę helikopterem. Usługa dostępna jest na terytorium Londynu. Decyzja była umotywowana chęcią pokonania korków w stolicy Anglii.

Dowiedz się więcej tutaj.


Android zmniejsza udziały w rynku na rzecz iOSa. W USA iOS przegonił Androida o 0,1 punkta procentowego. Powyższa sytuacja nie miała miejsca od 2012 roku. Podobne problemy system Google notuje w krajach europejskich. Do głównych przyczyn takiego stanu rzeczy można zaliczyć dobrą sprzedaż iPhonów z numerem 6 oraz słabszą sprzedaż modeli producentów z logiem Androida.

Więcej na ten temat znajdziesz tutaj.


Amazon ma w planach przejąć sklepy sieci RadioShack i stworzyć w ich miejsce naziemne miejsca odbioru towarów. Według informatorów, klienci mają mieć możliwość oglądnięcia części produktów na miejscu. Plotki dotyczą amerykańskiego oddziału sklepu.

Więcej na temat planów Amazona znajdziesz tutaj.


Kraków doczekał się przedstawicielstwa Allegro. 5 lutego zostało otwarte biuro odpowiadające z rozwiązania mobilne, ecommerce i big data. Grupa uzasadnia swoją decyzję dostępem do świetnie wykwalifikowanej kadry i faktem iż Kraków jest miastem o „największym potencjale dla rozwoju sektora zaawansowanych technologii w Polsce”. Pozdrawiamy kolegów „zza ściany”.

Dowiedz się więcej tutaj.