INQUISIO e-commerce news 16-30.06

Posted on Czerwiec 30th, 2014 - Karolina Lewicka

Najnowsze informacje ze świata e-commerce 16-30.06

Dynamika rynku e-commerce sprawia, że jest on przyjazny szczególnie dla tych, którzy na bieżąco śledzą światowe tendencje na rynku handlu elektronicznego. Najważniejsze to móc i umieć dostosować się do panujących trendów. Dlatego też zachęcamy Was do zapoznania się z kolejnym zestawieniem najciekawszych informacji z branży.

 

24 czerwca 2014 została opublikowana nowa ustawa o prawach konsumenta. Jej zapisy wejdą w życie z dniem 24. grudnia tego roku. Co ważnego z niej wynika? Prawa kupujących i obowiązki sprzedawców zostały ujednolicone i będą identyczne w całej Unii Europejskiej. Od 24 grudnia czas na odstąpienie od umowy zawartej poza lokalem lub na odległość zostanie wydłużony z 10 do 14 dni. Kolejna zmiana, dotyczy obowiązku uzyskania wyraźnej zgody od klienta na dodatkowe płatności, wykraczające poza uzgodnione wynagrodzenie za główne zobowiązania umowne sprzedawcy. W przypadku otrzymania wadliwego produktu, klient będzie posiadał pełne prawo do wyboru formy reklamacyjnej pomiędzy naprawą, wymianą, obniżeniem ceny a odstąpieniem od umowy.

Bardziej szczegółowe informacje, dotyczące nowych regulacji prawnych znaleźć można tutaj.


Wśród kupujących online wzrasta obawa o dane osobowe, gromadzone przez sklepy internetowe. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez McCANN Truth Central , 71% kupujących jest zaniepokojona faktem, jak wiele danych osobowych posiadają sklepy, w których dokonywali oni zakupów. Jednocześnie rozumieją oni tą procedurę. Są świadomi, że aby móc otrzymywać spersonalizowane rekomendacje muszą akceptować fakt ‚śledzenia’ odwiedzanych przez nich witryn. Użytkownicy deklarują chęć współpracy w momencie, gdy mają jasność, co do korzyści wynikających z podawania danych osobowych i śledzenia ich zwyczajów zakupowych.

Więcej na ten temat w serwisie Evigo.pl.


Według badań przeprowadzonych na dwóch tysiącach użytkowników przez Econsultancy.com, 36% badanych nie wie, że klika w reklamy Google. Nie rozróżniają oni wyników organicznych od wyników płatnych. Podsumowując wyniki finansowe Google z pierwszego kwartału tego roku, wnioskować można, że prawie 4 miliardy dolarów zysków z reklam pochodzi od nieświadomie klikających użytkowników. Spora ich część błędnie myli reklamy z najbardziej dopasowanymi wynikami do ich wyszukiwań.

Zainteresowanych tym tematem odsyłam do artykułu na stronie Econsultancy.com.

 

Kolejne podsumowanie e-commercowych newsów już za 2 tygodnie.