INQUISIO.news 15.11 – 04.12

Posted on Grudzień 4th, 2014 - Monika Strychała

Kolejne dwa tygodnie w branży minęły szybko i pracowicie. E-handel kwitnie, a okres świąteczny zdecydowanie sprzyja powiększaniu zysków oraz wprowadzaniu nowych innowacji.

W ubiegłym tygodniu Amerykanie obchodzili Święto Dziękczynienia. Branża e-commerce oddech wstrzymała dzień później, kiedy zaczął się Black Friday – okres poświątecznej wyprzedaży. Moda na celebrację tego czasu przyjęła się również w Polsce. Wiele sklepów i platform sprzedażowych zdecydowało się na obniżkę cen oraz specjalne warunki dla swoich klientów w tym okresie. Spektakularny sukces osiągnął Amazon – 78% wzrost sprzedaży w porównaniu z zeszłym rokiem. Co stoi za niebywałą skutecznością amerykańskiego giganta? Taktyka oraz świetne wyczucie klienta – stopniowe i trzymające w napięciu ujawnianie cen, limitowany czas konkretnej zniżki oraz ograniczony czas przebywania w check-oucie.

Więcej na temat sukcesu i taktyki Amazona podczas Black Friday znajdziesz tutaj.


Niemal zaraz po Black Friday, e-handel świętował Cyber Monday. Kolejny dzień atrakcji dla klientów oraz sporych zysków dla właścicieli sklepów internetowych. Jak celebrowali go najwięksi gracze na rynku e-commerce? Tesco przygotował specjalne kupony i kody rabatowe na poszczególne kategorie produktów. GAP obniżył cenę całego asortymentu o 40% i zaproponował klientom darmową dostawę. Amazon w ciągu dnia ujawniał kolejne okazje.

Więcej na temat Cyber Monday znajdziesz tutaj.


2 grudnia, eKomercyjnie już po raz piąty zorganizowało dzień darmowej dostawy. W akcji wzięło udział ponad 2.5 tysiąca sklepów. Celem akcji jest nakłonienie użytkowników do zakupów drogą internetową. Wzięli w niej udział m.in. Answear.com, Znak, Reserved, Cropp, czy House. W czasie dnia darmowej dostawy, wszystkie sklepy biorące w niej udział oferują swoim klientom darmową dostawę, bez względu na to, jaką jej opcję wybrali.

Więcej o tej akcji możesz przeczytać tutaj.


Rośnie znaczenie serwisu Instagram. Staje się on ważnym kanałem komunikacji marki z klientem oraz świetnym narzędziem sprzedażowym. Portal, znany przede wszystkim z atrakcyjnych filtrów oraz niezliczonej ilości selfies jest najbardziej angażującym serwisem społecznościowym. W tej kwestii przebija nawet Facebooka, czy Twittera. Potencjał Instagrama jako narzędzia do pozyskiwania nowych klientów, wykorzystała znana marka Michael Kors. Z jakim skutkiem?

Tego dowiecie się tutaj.