INQUISIO e-commerce news – grudzień 2014

Posted on Grudzień 30th, 2014 - Karolina Lewicka

Święta za nami. Część z nas cieszy się jeszcze długim świąteczno-noworocznym okresem urlopowym, część zapewne musiała pojawić się w tym tygodniu w pracy. Jednych i drugich zapraszam do zapoznania się z najciekawszymi, grudniowymi newsami ze świata e-commerce.

SEO opiera się w głównej mierze na zbieraniu i analizowaniu danych, dotyczących widoczności witryny. W jaki sposób najlepiej te dane gromadzić? Z jakich narzędzi korzystać? Sprawdź listę najpopularniejszych, polecaną przez 12 specjalistów SEO z Polski.

Lista dostępna tutaj.


11 grudnia pojawiła się nowa wersja Edytora AdWords. Najnowszy wariant tego popularnego narzędzia, wprowadza największe zmiany od premiery programu w 2006 roku. Google poprawiło wszystkie znane i lubiane funkcje. Dodane zostały także nowe elementy, które mają pomóc w szybszej pracy nad AdWordsami. Najnowsza wersja Edytora dostępna jest do ściagnięcia na całym świecie, na komputery Mac i system Windows.

Więcej informacji możesz znaleźć tutaj.


Amazon uruchomił specjalną funkcjonalność, dzięki której klienci sklepu mogą negocjować ze sprzedawcą niższą cenę zakupu danego produktu. Amazon, dotychczas traktowany jak standardowy sklep internetowy, stanowić będzie zatem pewnego rodzaju portal aukcyjny. Obecnie specjalna zakładka „Make an Offer” dostępna jest w przypadku produktów kolekcjonerskich. Amazon zapowiada jednak, że nowa usługa poszerzy swój zasięg o setki nowych produktów już w 2015 roku.

Dowiedz się więcej tutaj.


Nowy rok tuż tuż, warto zatem zastanowić się, jakie trendy panować będą w 2015 roku w e-marketingu. Wydaje się, że główną ideę nadchodzącego roku stanowić będzie zacieranie granic pomiędzy poszczególnymi kanałami komunikacyjnymi. Chcesz poznać bardziej szczegółowe opinie 21 specjalistów?

Sprawdź tutaj co przewidują eksperci z branży.